Danes bi rad delil izkušnjo, iz ene od delavnic, kjer smo izvedli zanimivo igro SysTeam. V šestčlanski ekipi je prihajalo do sporov. Direktor me je spraševal kaj narediti? Malo sem razmislil in mu razložil, kaj bomo počeli. Dogovorili smo se za datum in ekipa je prišla. Ko so prišli, se sploh nismo pogovarjali o vsebini nesoglasij, ampak smo najprej začeli s čustvenimi kartami, kjer se je skupina sprostila ob misli na zadeve, ki jih radi počnejo. Nato sem postavil SysTEAM. Ploščo sem z lepilnimi trakovi razdelil na štiri polja. Od možnih vrst izvedbe sem izbral varianto “Move” (te in druge variante vam lahko razložimo na sestanku).
Začnemo z učnim projektom SysTEAM: “Rad bi začel z majhno, morda nekoliko nenavadno akcijo z vami. Za to potrebujem vašo podporo. Prosim, vstanite in poiščite partnerja.” Ko se pari oblikujejo, nadaljujem: “Rad bi prosil eno osebo iz para, da si poveže oči.” Postavil sem pet figuric na vsak kvadrat in pojasnil potek projekta: “Vaša naloga je, da vse dele premaknete natančno za en prostor naprej. Vsaka ekipa lahko premakne samo eno figurico naenkrat, nato pa je na vrsti naslednja ekipa. Gremo … ”
Že na začetku je čutiti napetost, saj se z vsakim premikom figurice plošča lahko podre. Vsi igralci hitro opazijo, da mora vsaka ekipa razmišljati tako zase kot tudi za drugo ekipo, sicer je naslednji korak lahko nemogoč. Po desetih minutah skupina uspe premakniti zadnji kos na predvideno mesto. Cilj je dosežen.
Vsi navdušeni sedejo na svoje stole. Iz vodje skupine je kar izbruhnilo: “Sedaj mi je povsem jasno! Mislim, da moramo delati na našem ravnotežju.” Sledi produktivna, vsebinska razprava o tem, kako se razvija sodelovanje:
– “Tako kot figurice na tabli, smo tudi mi soodvisni.”
– “Če se nekdo nerodno premakne, vsi pademo.”
– “V vseh sistemih so »slepi ljudje«, se pravi tisti z manj informacijami, in tem moramo pomagati.”
– “Razmišljati moramo o ravnotežju celotne organizacije.”
Poleg tega je čustvena podlaga za govorjenje o konfliktih, s katerimi se ekipa sooča, vsebinsko usmerjena in oblikovana v drugačnem smislu. “Čustvena odskočna deska”, ki povzroči bi se spust v vsebino konflikta, je tako precej drugačna, kot če bi bila skupina neposredno soočena s temo konflikta. Zelo priporočljiva zadeva.
Če imate tudi vi podobne težave v podjetju, nam pišite na dejan.jesih@picjd.si ali nas pokličite na 040 424 058, in skupaj jih bomo rešili.
Recent Comments